links about us archives search home
SustainabiliTankSustainabilitank menu graphic
SustainabiliTank

 
 
Follow us on Twitter

 

Posted on Sustainabilitank.info on February 1st, 2014
by Pincas Jawetz (pj@sustainabilitank.info)

From the Huffington Post – June 3, 2013 –

Al Gore Sued Over Current TV Sale To Al Jazeera.

SAN FRANCISCO — A television consultant claims that former Vice President Al Gore and others at Current TV stole his idea to sell the struggling network to Al-Jazeera.

Los Angeles resident John Terenzio is demanding more than $5 million in a lawsuit quietly filed in San Francisco Superior Court Tuesday.

Al-Jazerra announced Jan. 3, 2013  that it would pay $500 million for San Francisco-based Current TV.

 

Terenzio alleges he first brought the idea of the Qatar-owned Al-Jazeera’s purchase of Current TV to board member Richard Blum in July, and he expected to be paid if his plan was used. The lawsuit claims Blum was open to the plan, which Terenzio laid out with a detailed PowerPoint presentation but feared Gore would find such a deal with the oil-rich government of Qatar “politically unappealing.”

Neither Gore or Blum, nor their representatives, could be reached for comment late Wednesday.

Gore co-founded Current TV in 2005 with Joel Hyatt, with each receiving a 20 percent stakes in Current, a politically left leaning news and talk network. Comcast Corp. had less than a 10 percent stake. Another major investor in Current TV was supermarket magnate and entertainment industry investor Ron Burkle, according to information service Capital IQ.

Blum, a venture capitalist and husband of California Sen. Dianne Feinstein, is also an investor in Current TV.

Terenzio claims he presented to Blum “a step-by-step approach for making the sale of the liberal media outlet to Al-Jazeera palatable to U.S. lawmakers, pro-Israel factions, cable operators and, most importantly, the American public.”

Terenzio claims he created the English version of China Central Television and reprogrammed it for American audiences. He said he planned to use the same strategies in rebranding Current TV into Al-Jazeera America.

“Blum greeted Terenzio’s proposal with enthusiasm, indicating that he and other investors were eager to salvage their multi-million investment in the floundering cable network,” Terenzio claims in his lawsuit.

Terenzio said he believes Gore did turn down the deal in July and was “adamant” in rejecting it.

Terenzio’s attorney, Ellyn Garofalo, said an “insider” told her client of Gore’s rejection but refused to identify that person in a brief email interview Wednesday night. Garofalo represented Dr. Sandeep Kapoor when a jury acquitted him of illegally funneling prescription drugs to Anna Nicole Smith.

 

Terenzio said Al-Jazeera’s January 2013 announcement of the sale was the first he heard of it.
————-

THERE IS NO MONKEY BUSINESS LIKE MONEY BUSINESS – AND THE ABOVE MIGHT EXPRESS VARIOUS BREAKDOWNS – ALL REVOLVING AROUND MADISON AVENUE BELIEF THAT IF YOU MAKE WAVES YOU GET NOTICED.

SO WHY DOES AN ARAB MONEY EMIRATE NEED A LEFT LEANING US GREEN TV STATION?
WHAT DID AL GORE SEE IN HIS NEW ALIGNMENT?

 

=======================================================

 

 

ADL Rips Al Jazeera for Attempt to ‘Exploit and Diminish the Holocaust’

 

January 28, 2014

 

 

Al Jazeera newsroom. Photo: Wikipedia.

 

Leading Jewish human rights group, the Anti-Defamation League, slammed Qatari broadcaster Al Jazeera for posting an online poll which asks viewers to compare the crimes of Syrian dictator Bashar al-Assad with those of Nazi leader Adolf Hitler.

 

“Shame on Al Jazeera.  Even when people are dying on the streets of Syria the network cannot help but to inject their own warped views toward Jews and the Holocaust,” said Abraham H. Foxman, ADL National Director and a Holocaust survivor. “This is part of the network’s dangerous obsession with Jews and Israel, and this poll is a blatant attempt to exploit and diminish the Holocaust while having the unintended effect of demeaning all of the people who died in Syria.”

 

“There is simply no comparison between Assad’s crimes, no matter how horrific they are, and the crimes of Hitler,” Foxman added.

 

So far, the online poll, posted just days prior to International Holocaust Remembrance Day, has received more than 44,000 votes. More than 95 percent of those voters responded “yes” to the question of whether Assad’s crimes are “worse than the Nazi crimes of Hitler.” Slightly more than 4 percent responded “no,” the ADL said.

 

The poll will be available on Al Jazeera’s Arabic-language website through January 30, and the network has announced that the results will be broadcast on a popular show called “The Opposite Direction,” which airs live across the Arab World.

 

Analyzing the poll further on its website, the ADL said, “The premise of the poll is inappropriate because it com­pares the death of more than six mil­lion Jews who were not part of any armed con­flict and were anni­hi­lated for no rea­son other than their faith and cul­ture to the human­i­tar­ian cri­sis and vio­lence in Syria.”

 

The group points out that commenters who weighed in on the poll on Facebook after “The Opposite Direction” host, Dr. Faisal Al-Qassem, posted a link to it, further justified Hitler’s genocide against the Jews.

 

“Unlike Bashar, Hitler killed the Jews and not his own peo­ple,” one com­ment reads. Other com­ments state that there is no way to com­pare the two at all because, unlike Bashar, “Hitler was defend­ing his people,” the ADL said.

 

The ADL said it has previously expressed concern about content featured on Al Jazeera, including the network’s showcasing of anti-Israel ideologues and its promotion of anti-Israel and extremist propaganda.

 

Al Jazeera first gained prominence after it aired video messages from arch-terrorist Osama Bin Laden following the 9-11 terror attacks on the U.S. that he masterminded. Recently it has drawn attention after launching an unprecedented entry into the U.S. market with Al Jazeera America.

 

“Al Jazeera’s decision to create a U.S.-based news channel was based in part on the fact that Americans have already shown a great demand for its news and programs,” said a company statement at the time of its launch.

 

Critics, however, doubt whether Al Jazeera can gain a foothold in the U.S. market and maintain that the network is just a mouthpiece for its Qatari owners and their agendas.

Be Sociable, Share!

Leave a comment for this article

###